55. Dönem Milletvekili seçimlerine sadece 3 gün gibi kısa bir süre kaldı.
Yeni vekiller, yeni yasalar ve yeni mücadeleler için geri sayım sürerken, geride kalan 54. Dönem Meclisi kamuoyunda hala çokça tartışılmaya devam ediliyor. Başkan Medya olarak bu süreçte yaşananları, yapılan ve yapıl(a)mayanları, vekillerin performansını ve Meclis işleyişindeki temel sorunları sizler için detaylı bir şekilde analiz ettik.
⸻
MECLİS BAŞKANINDAN UMUT VAADİ, YÖNETİMDEN RED CEVABI
Meclis Başkanı olarak göreve başlayan Semih Karaoğlu, Meclis açıldıktan hemen sonra yaptığı açıklamada umut dolu bir çağrıyla dikkat çekmişti:
“Savcı seçimine 5 günden az vakit kaldı ve ben de Meclis Başkanı olarak bu vakti icraata dönüştürmeyi planladım. Oyunumuzda güncellemeler devamlı yapıldığından ve seçimden önce oyunun işleyişi ve yeni düzenlemeler için, bekleyen yasa tasarılarının yönetim tarafından kontrolden geçirilerek Milletvekillerimize oylamaya sunulması kanaatine varmış bulunmaktayım.”
Ancak bu açıklamadan sadece saatler sonra oyun yönetimi tarafından yapılan kamuoyu bilgilendirmesi, Karaoğlu’nun çağrısıyla doğan beklentiyi tamamen söndürmüştü:
“Bekleyen yasa tasarılarını inceledik. 3 tane maaş arttırma, 2 tane zaten olan bir konunun düzenlenmesi. Geri kalan tüm yasaların öneri formatında olduğu tespit edilmiş olup hepsi reddedilmiştir.”
Bu açıklama, Karaoğlu’nun söylemleriyle yönetimin kararları arasındaki uyumsuzluğu ortaya koyarken, Meclisin ne denli etkisiz bir yapıya büründüğünü de net şekilde gözler önüne sermişti.
⸻
MECLİS BAŞKANIYLA DÖNEM ORTASINDA GERÇEKLEŞTİRDİĞİMİZ RÖPORTAJ
Başkan Medya olarak 54. Dönem Meclis Başkanı Semih Karaoğlu ile dönem sonunda özel bir röportaj gerçekleştirmiş, Meclisin işleyişi, yaşanan sıkıntılar ve kendi görev süresi hakkında sorular yöneltmiştik.
Muhabir: 54. dönem boyunca Meclis Başkanı olarak görev yaptınız. Bu dönemde en büyük zorluklarınız nelerdi? Meclisin işleyişini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Semih Karaoğlu: 54. Dönem benim için çok önemli bir dönemdi. Tabii ki de Meclis Başkanı olduğum için. Bu dönemde benim için bir zorluk olmadı, olmayacak da. Savcı seçimi başlamadan önce yasa tasarılarının onayını istedim ve ekonomi ile ilgili bir tasarı oylamaya sunuldu. Kısacası, Meclis’in işleyişini kolaylaştırdığımı düşünüyorum.
Muhabir: Meclis döneminiz boyunca hangi yasaları hazırladınız ve bu yasalar oyuna nasıl bir etki yaptı? Özellikle dikkate değer düzenlemeler var mı?
Semih Karaoğlu: Meclis dönemim boyunca herhangi bir tasarı hazırlamadım, ancak vekillerimizin verdiği tasarıların oylamaya sunulması için oyun yönetimine forumdan ulaştım.
Bu açıklamalar, Meclis Başkanlığı makamının daha çok koordinasyon rolü üstlendiğini, ancak yasa üretimi konusunda pasif kaldığını ortaya koyuyordu.
⸻
BAKANLARIN ŞEFFAFLIK SINAVI: İÇİŞLERİ BAKANI RÖPORTAJ TALEBİNİ REDDETMİŞTİ
Dönem boyunca kritik açıklamaları ve yasa girişimleriyle öne çıkan İçişleri Bakanı Z A F E R, Başkan Medya’nın yaptığı röportaj teklifini kabul etmemişti. Bu durum, Bakanlık makamının şeffaflıktan uzak bir tavır sergilediği şeklinde yorumlanmıştı. Demokratik oyun yapısında hesap verebilirlik ve kamuoyuyla iletişim büyük önem taşırken, bu tutum dikkat çekici bir eksiklik olarak kayıtlara geçmişti.
⸻
MECLİSİN EN BÜYÜK SORUNU: PASİF VEKİLLER, SESSİZ OTURUMLAR
54. Dönemin en çarpıcı gerçeklerinden biri ise, Milletvekillerinin genel olarak çok pasif kalmalarıydı.
Dönem boyunca sadece iki yasa oylamaya sunulabilmiş, bu yasaların sadece biri resmi olarak yasalaşmıştı. Oysa Meclis’in asli görevi yasa üretmek, oyun mekanizmasına katkıda bulunmak ve halkı temsil etmektir.
Meclise sunulan yasa tasarılarının büyük bölümü, oyun yönetiminin onayından geçemeden reddedilmişti. Ancak burada sorumluluğu yönetime yüklemek mümkün değil; çünkü birçok vekil herhangi bir yasa üretmemiş, bazıları ise oylamalara dahi katılmamıştı.
Bu da sorunun yalnızca sistemde değil, aynı zamanda vekillerin görev bilincinde de ciddi eksiklikler olduğunu göstermişti.
⸻
DÖNEM SONU YASALARI: BEKLEYEN VE OYLAMAYA HAZIR TASARILAR
Dönem sona erdiğinde Mecliste bekleyen yasa tasarıları şunlardı:
Yönetim Onayı Bekleyenler:
• Milletvekilleri bulundukları ilden aday gösterilsin
Gönderen: HasanC57 (Altın Ok Partisi)
• Vali ve Belediye Başkanlarını Görevden Alma Yetkisinin Genişletilmesi
Gönderen: Hilmi Yiğit (Yükselen Gençlik Partisi)
15 Vekilin Onayından Geçip Oylamaya Hazır Olanlar:
• Belediye Başkanı Makamı Mezuniyet Şartı Düzenlemesi
Gönderen: İçişleri Bakanı Z A F E R
• Makam Aldıktan Sonra Parti Değiştirmenin Yasaklanması
Gönderen: 51. Dönem Milletvekili mavielbiseli
Bu tasarıların akıbeti henüz netlik kazanmamış olsa da, genel Meclis performansı göz önüne alındığında, yeni dönemin bu tasarıları yeniden ele alması muhtemel görünüyor.
⸻
SONUÇ: SÖYLEMLER GÜÇLÜYDÜ, İCRAAT ZAYIF KALDI
54. Dönem Meclisi; başlangıçta verilen güçlü mesajlara rağmen zayıf yasa üretimi, pasif vekiller, ve yönetimle koordinasyon eksikliği gibi temel sorunlarla gündemde kaldı.
Yeni döneme girerken seçmenin en önemli sorusu şu:
Yeni vekiller bu tabloyu değiştirebilecek mi, yoksa Meclis yine sessizliğe mi gömülecek?
Bize forum hesabımız üzerinden ulaşabilirsiniz.

Yeni vekiller, yeni yasalar ve yeni mücadeleler için geri sayım sürerken, geride kalan 54. Dönem Meclisi kamuoyunda hala çokça tartışılmaya devam ediliyor. Başkan Medya olarak bu süreçte yaşananları, yapılan ve yapıl(a)mayanları, vekillerin performansını ve Meclis işleyişindeki temel sorunları sizler için detaylı bir şekilde analiz ettik.
⸻
MECLİS BAŞKANINDAN UMUT VAADİ, YÖNETİMDEN RED CEVABI
Meclis Başkanı olarak göreve başlayan Semih Karaoğlu, Meclis açıldıktan hemen sonra yaptığı açıklamada umut dolu bir çağrıyla dikkat çekmişti:
“Savcı seçimine 5 günden az vakit kaldı ve ben de Meclis Başkanı olarak bu vakti icraata dönüştürmeyi planladım. Oyunumuzda güncellemeler devamlı yapıldığından ve seçimden önce oyunun işleyişi ve yeni düzenlemeler için, bekleyen yasa tasarılarının yönetim tarafından kontrolden geçirilerek Milletvekillerimize oylamaya sunulması kanaatine varmış bulunmaktayım.”
Ancak bu açıklamadan sadece saatler sonra oyun yönetimi tarafından yapılan kamuoyu bilgilendirmesi, Karaoğlu’nun çağrısıyla doğan beklentiyi tamamen söndürmüştü:
“Bekleyen yasa tasarılarını inceledik. 3 tane maaş arttırma, 2 tane zaten olan bir konunun düzenlenmesi. Geri kalan tüm yasaların öneri formatında olduğu tespit edilmiş olup hepsi reddedilmiştir.”
Bu açıklama, Karaoğlu’nun söylemleriyle yönetimin kararları arasındaki uyumsuzluğu ortaya koyarken, Meclisin ne denli etkisiz bir yapıya büründüğünü de net şekilde gözler önüne sermişti.
⸻
MECLİS BAŞKANIYLA DÖNEM ORTASINDA GERÇEKLEŞTİRDİĞİMİZ RÖPORTAJ
Başkan Medya olarak 54. Dönem Meclis Başkanı Semih Karaoğlu ile dönem sonunda özel bir röportaj gerçekleştirmiş, Meclisin işleyişi, yaşanan sıkıntılar ve kendi görev süresi hakkında sorular yöneltmiştik.
Muhabir: 54. dönem boyunca Meclis Başkanı olarak görev yaptınız. Bu dönemde en büyük zorluklarınız nelerdi? Meclisin işleyişini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Semih Karaoğlu: 54. Dönem benim için çok önemli bir dönemdi. Tabii ki de Meclis Başkanı olduğum için. Bu dönemde benim için bir zorluk olmadı, olmayacak da. Savcı seçimi başlamadan önce yasa tasarılarının onayını istedim ve ekonomi ile ilgili bir tasarı oylamaya sunuldu. Kısacası, Meclis’in işleyişini kolaylaştırdığımı düşünüyorum.
Muhabir: Meclis döneminiz boyunca hangi yasaları hazırladınız ve bu yasalar oyuna nasıl bir etki yaptı? Özellikle dikkate değer düzenlemeler var mı?
Semih Karaoğlu: Meclis dönemim boyunca herhangi bir tasarı hazırlamadım, ancak vekillerimizin verdiği tasarıların oylamaya sunulması için oyun yönetimine forumdan ulaştım.
Bu açıklamalar, Meclis Başkanlığı makamının daha çok koordinasyon rolü üstlendiğini, ancak yasa üretimi konusunda pasif kaldığını ortaya koyuyordu.
⸻
BAKANLARIN ŞEFFAFLIK SINAVI: İÇİŞLERİ BAKANI RÖPORTAJ TALEBİNİ REDDETMİŞTİ
Dönem boyunca kritik açıklamaları ve yasa girişimleriyle öne çıkan İçişleri Bakanı Z A F E R, Başkan Medya’nın yaptığı röportaj teklifini kabul etmemişti. Bu durum, Bakanlık makamının şeffaflıktan uzak bir tavır sergilediği şeklinde yorumlanmıştı. Demokratik oyun yapısında hesap verebilirlik ve kamuoyuyla iletişim büyük önem taşırken, bu tutum dikkat çekici bir eksiklik olarak kayıtlara geçmişti.
⸻
MECLİSİN EN BÜYÜK SORUNU: PASİF VEKİLLER, SESSİZ OTURUMLAR
54. Dönemin en çarpıcı gerçeklerinden biri ise, Milletvekillerinin genel olarak çok pasif kalmalarıydı.
Dönem boyunca sadece iki yasa oylamaya sunulabilmiş, bu yasaların sadece biri resmi olarak yasalaşmıştı. Oysa Meclis’in asli görevi yasa üretmek, oyun mekanizmasına katkıda bulunmak ve halkı temsil etmektir.
Meclise sunulan yasa tasarılarının büyük bölümü, oyun yönetiminin onayından geçemeden reddedilmişti. Ancak burada sorumluluğu yönetime yüklemek mümkün değil; çünkü birçok vekil herhangi bir yasa üretmemiş, bazıları ise oylamalara dahi katılmamıştı.
Bu da sorunun yalnızca sistemde değil, aynı zamanda vekillerin görev bilincinde de ciddi eksiklikler olduğunu göstermişti.
⸻
DÖNEM SONU YASALARI: BEKLEYEN VE OYLAMAYA HAZIR TASARILAR
Dönem sona erdiğinde Mecliste bekleyen yasa tasarıları şunlardı:
Yönetim Onayı Bekleyenler:
• Milletvekilleri bulundukları ilden aday gösterilsin
Gönderen: HasanC57 (Altın Ok Partisi)
• Vali ve Belediye Başkanlarını Görevden Alma Yetkisinin Genişletilmesi
Gönderen: Hilmi Yiğit (Yükselen Gençlik Partisi)
15 Vekilin Onayından Geçip Oylamaya Hazır Olanlar:
• Belediye Başkanı Makamı Mezuniyet Şartı Düzenlemesi
Gönderen: İçişleri Bakanı Z A F E R
• Makam Aldıktan Sonra Parti Değiştirmenin Yasaklanması
Gönderen: 51. Dönem Milletvekili mavielbiseli
Bu tasarıların akıbeti henüz netlik kazanmamış olsa da, genel Meclis performansı göz önüne alındığında, yeni dönemin bu tasarıları yeniden ele alması muhtemel görünüyor.
⸻
SONUÇ: SÖYLEMLER GÜÇLÜYDÜ, İCRAAT ZAYIF KALDI
54. Dönem Meclisi; başlangıçta verilen güçlü mesajlara rağmen zayıf yasa üretimi, pasif vekiller, ve yönetimle koordinasyon eksikliği gibi temel sorunlarla gündemde kaldı.
Yeni döneme girerken seçmenin en önemli sorusu şu:
Yeni vekiller bu tabloyu değiştirebilecek mi, yoksa Meclis yine sessizliğe mi gömülecek?
Bize forum hesabımız üzerinden ulaşabilirsiniz.
