56. DÖNEMDE OYUNDA HANGİ SORUNLAR VARDI?
Yasa Tasarısı sistemi aktif kullanılmıyor 1-2 ayda bir tasarılar değerlendirilip oylamaya sunuluyordu.
Oyuncular oyun hakkındaki şikayetlerini forumda öneri olarak sunup yönetimin direk düzeltmesini bekliyordu. İhtiyaç duyulan değişiklikler için Meclis mekanizması zaten işlevsiz kalıyor diye kullanmıyorlardı.
Aylardır boş kalan ve doldurulamayan makam sorunu vardı. Çünkü toplam makam sayısı(296 Adet) neredeyse aktif düzenli oyunu oynayan oyuncu sayısının (Ortalama 400) %75'lerine ulaşmıştı. Artık partiler üyelerine makama gelmeyi kabul etsin diye rica eder hale gelmiş makamlar ödül olmaktan çıkmıştı.
Makamlara ait görev ve sorumluluklar bulunmadığı için makama gelen oyuncular boşluğa düşüyor. Bizlere ben Belediye Başkanı oldum şimdi görev ve yetkilerim neler diye sorduklarında sadece Belediye Başkanı Duyurusu yayınlayarak role play yapabilirsiniz diyebiliyoruz. Bu da oyun keyfini ve sürükleyiciliğini olumsuz etkiliyor. Oyuna yeni gelen oyuncular makama geldiklerinde bu muymuş diye sorup oyunu bırakıyor.
Şehir alanındaki gelistirmeleri tüm vatandaşlar yapabiliyor ancak şehir alanı sadece oy katsayısı artırmaya yarıyor. Bu sebeple oyuncuların çoğunluğu (Maksimum 100-150 kisi yapıyor.) bu alanla uğraşmıyor. Devamlı suretle forumda x şehrinin valisi hiç çalışmıyor kendisinin görevden alınması gerekiyor vb. Şikayetler sürekli paylaşılıyor. Ancak oyun yönetimi şehir alanı için maddi ödül dağıtılmayacak sadece oy katsayısı artırma hedefi olanların o alanı kullanmasını öneriyoruz tavsiyesi olmuştu. Hal böyleyken vali ve belediye başkanlarına cezai işlem de yapılamıyor.Ancak bir yandan sehirde emek veren vatandaşlar vermeyen şehir yetkililerini görünce de öfke duyuyor. Bu gelistime mantığının yalnızca belediye başkanı, vali, komutanlar, bakanlar için özelleştirilmesi bu alanları daha cazip hale getirecektir. Bu konu hakkındaki önerilerimin linki;
Thread 'Makamlara Görev Eklenmesi Hk Önerilerim' https://forum.baskanonline.com/threads/makamlara-goerev-eklenmesi-hk-oenerilerim.13648/
Yasa Tasarısı oylamalarında oy kullanan vekil oranı %60 dolaylarında kalıyor bu sebeple tasarılar geçemiyor sistem tıkanıyordu.
Milletvekilleri yasa tasarısı ilke ve kurallarına hakim değildi. Bu sebeple çok sayıda uygunsuz yasa tasarısı sunuluyordu. Oyun yönetimi de uygun olan tasarıların azlığı sebebiyle 1. Aşamada olan yasa tasarılarını uzun zaman aralıklarla değerlendirmeye alıyordu.
Makama gelen oyuncuların çoğu makamlarının görevleri, yetkileri, görevden alınma şartları, boşalan makama kimlerin atama yaptığı, maaş ve ödülleri vs hakkında bilgi eksikliği yasamaktaydı.
Hem Genel Seçimler hem de milletvekillerine sunulan tasarı oylamaları seçim alanından onaylanmaktaydı. Bu durum da uzun süren seçim süreçleri sebebiyle tasarı oylamalarının devamlı ertelenmesine ve ihmal edilmesine sebep olmaktaydı.
Yasa tasarısının onaylanması için Meclis üye tam sayısının salt çoğunluğu yani yarısının bir fazlası şartı bulunmakta. Ancak tasarı oylamalarına katılım oranı düşük olduğu için bu oranı tutturnak inkansıza yakın oluyor ve neredeyse hiçbir tasarı kabul edilemez duruma geliyordu.
57. DÖNEM MECLİS BİLEŞENLERİ NE YAPTI?
Yasa Tasarısı Oylamalarının Meclis Alanından, Genel seçimlerin seçim alanından yapılmasını içeren yasa teklifi sunuldu. "Yasa Tasarısı işlemlerinin Sürekliliği ve Pratikliğinin Sağlanması hk." adlı yasa tasarısı sayesinde aynı anda hem tasarı oylaması hem de genel seçimler yapılabilecek tasarı oylamaları ertelenmeyecekti. Oyun yönetiminin de oldukça hak verdiği tasarı 56 Evet 10 Hayır oyu aldı. Meclis üye tam sayısının salt çoğunluğu olan 58 evet oyu alamadığı için reddedildi. Tasarının önemi sebebiyle tekrardan sunuldu şuanda 1. Aşamada olup yönetici onayı beklemektedir.
"Yasa Tasarısı Oylama Usulü Değişikliği Hakkında Yasa Tasarısı" adlı çalışmayla tasarının kabulü icin oylamaya katılan vekil sayısının yarısından bir fazlasının evet oyunun yeterli olacağı ancak evet sayısının toplam vekil sayısının 1/4 ünde az olmaması gerektiğini içeren teklif sunulmuş şuan 1.Aşamada olup Yönetici onayı beklemektedir.
Vekillerin yasa tasarısı ilkeleri nelerdir? Nasıl yazılır? Hangi formda yazılmalıdır? Gibi konularda eğitilmesi için eğitim nateryali hazırlanmış düzenli aralıklarla oyunda ve fotumda paylaşılmaktadır.
Vekillerin milletvekili görevleri, maaşı, yetkileri, hangi şartlarda görevden alınacağı, meclis alanı işleyişi, yasa tasarısı ilkeleri vs konularda bilgi düzeylerini artırmak için Meclis Başkanı tarafından Kahoot uygulaması üzerinden Ödüllü bilgi yarışması düzenlenmiştir. Vekiller hem öğrenmiş hem de yarışarak eğlenmişlerdir.
Belediye Başkanı Makamı kaldırılmıştır. Bu sayede makam sayısı 81 adet azalmış makam için rekabet edilmesinin önü açılmıştır.
Mecliste gercekleştirilen iki tasarı oylamasına da oy kullanmadığı ve aktif olmadığı tespit edilen 17 adet milletvekili tespit edilip vekillikleri Meclis Başkanı tarafından düşürüldü.
Toplam 117 adet milletvekilinin maksimum 80 tanesinin anca aktif oyuncu olduğu sebebiyle vekil sayısının azaltılması teklif edilmiş ve oyun yönetimi tarafından bu sayı 101'e indirilmiştir.
Milletvekilleri tarafından yasa tasarısı alanı aktif kullanılmaya başlanmış mevcutta belki de ilk kez 16-17 adet 3. Aşamada Milletvekili Oylamasına sunulacak yasa tasarısı olmuştur.
Meclisin çalışmaya başladığını gören oyun yönetimi de meclis işleyişine önem vermiş 2 güne bir 1. Aşama olan yönetici onayını bekleyen tasarıları değerlendirmekte, seçimin olmadığı günler mümkün mertebe 3. Aşamada olan yasa tasarılarını milletvekili oylamasına sunmaktadır.
Oyun Yönetimi Yasa Tasarısı Önceliklerini yani sırada hangi tasarının oylamaya sunulacağı kararını forumdaki ilgili konu üzerinden Meclis Başkanının belirlemesine karar vermiştir.
57. DÖNEM MECLİS BAŞKANI OLARAK TALEPLERİM NELERDİR?
Düzenli olarak 1. Aşamadaki yani yönetici onayını bekleyen yasa tasarılarını kontrol edip değerlendirmenizi,
Özellikle şuanda 1. Aşamada bulunan ,
"Yasa Tasarısı Oylama Usulü Değişikliği Hakkında Yasa Tasarısı"
"Yasa Tasarısı işlemlerinin Sürekliliği ve Pratikliğinin Sağlanması hk."
Bu iki tasarının bir an evvel değerlendirilmesini talep ediyorum. 3. Aşamaya geçtikleri takdirde sırayla ilk bu tasarıları oylama önceliklerine eklemek istiyorum. Çünkü sistemin işlemesi için en temel çalışmalar bunlar.
Temmuz Ayı Seçim Takvimi ektedir. Talebim mümkün mertebe seçim bulunmayan her gün bir yasa tasarısı oylaması yapılabilmesidir. Havuzda bulunan 18 civarı yasa tasarısının hızla değerlendirilebilmesi ve sisteminin akıcılığının sürdürülebilmesi için bu durum elzemdir.

Bu faaliyet raporu ve beklenti listesini önceki yönetim ile son 15 günde kurduğumuz iletişim ve sistemi kısıtlı vaktimde sizlere de anlatmak icin hazırladım. Bunun sizin de sürece kolay adapte olmanıza vesile olacağına inancım tamdır. Sözlerimin sonuna gelirken siz değerli yöneticilerime görevlerinizde başarılar dilerim.
@Atom Karınca @Zıpır Dedektif
57.Dönem Meclis Başkanı
O A B İ





Thread 'Makamlara Görev Eklenmesi Hk Önerilerim' https://forum.baskanonline.com/threads/makamlara-goerev-eklenmesi-hk-oenerilerim.13648/





57. DÖNEM MECLİS BİLEŞENLERİ NE YAPTI?










57. DÖNEM MECLİS BAŞKANI OLARAK TALEPLERİM NELERDİR?


"Yasa Tasarısı Oylama Usulü Değişikliği Hakkında Yasa Tasarısı"
"Yasa Tasarısı işlemlerinin Sürekliliği ve Pratikliğinin Sağlanması hk."
Bu iki tasarının bir an evvel değerlendirilmesini talep ediyorum. 3. Aşamaya geçtikleri takdirde sırayla ilk bu tasarıları oylama önceliklerine eklemek istiyorum. Çünkü sistemin işlemesi için en temel çalışmalar bunlar.


Bu faaliyet raporu ve beklenti listesini önceki yönetim ile son 15 günde kurduğumuz iletişim ve sistemi kısıtlı vaktimde sizlere de anlatmak icin hazırladım. Bunun sizin de sürece kolay adapte olmanıza vesile olacağına inancım tamdır. Sözlerimin sonuna gelirken siz değerli yöneticilerime görevlerinizde başarılar dilerim.
@Atom Karınca @Zıpır Dedektif
57.Dönem Meclis Başkanı
O A B İ